İvmeölçerlerin Montajı
Modern yöntemlerin ve en iyi uygulamaların bir özeti
Bu makale, ABD ve İngiltere’deki otomotiv test mühendisleriyle yapılan görüşmelerden toplanan bilgilere genel bir bakış niteliğindedir. Tasarım ve iyileştirme alanındaki testlerde ve ayrıca yalnızca doğruluğun değil aynı zamanda ölçüm hızının da öncelikli olduğu hat sonu üretim uygulamalarında modern uygulamayı yansıtır.
Giriş
Birçok araç testi durumunda, dönüştürücünün kendisinin seçimi kadar dönüştürücünün montajının da önemle ele alınması gerekir. Test yapısının hareketi dönüştürücüye doğru bir şekilde iletilmezse, doğru bir şekilde ölçülemez. Dönüştürücü montaj yönteminin seçimi, yüzey düzlüğü ve yüzey hazırlığı, özellikle yüksek frekanslarda ölçümün genlik-frekans yanıtını önemli ölçüde etkileyebilir. Yapıştırıcı kullanan bir yapıya dönüştürücü takarken, yapıştırıcının sertliği ve gücü dönüştürücünün kullanılabilir frekans aralığını etkileyecektir. Kalibrasyon için kullanılandan farklı herhangi bir montaj yönteminin, amaçlanan frekans ve genlik aralığı üzerindeki dinamik özellikleriyle karakterize edilmesi de önemlidir.
İvmeölçerlerin Çalışma Teorisi
İvmeölçer, mekanik hareketi elektrik sinyaline dönüştüren bir atalet ölçüm cihazıdır. Bir piezoelektrik (kuvars) kristali ve koruyucu bir metal kasa içine yerleştirilmiş sismik bir kütleden oluşur.
İvme, titreşimli bir yapının yüzeyinden taban yoluyla ivmeölçer kasasına iletilir. Kristale kuvvet uygulandığında, kristal ivmeyle orantılı bir yük oluşturur. Yük çıkışı, g’nin yerçekimi kuvveti olduğu pico Coulomb/g (pC/g) cinsinden veya metre/saniye başına pico Coulombs2 (pC/m/sec2) cinsinden ölçülür. Bazı sensörlerde dahili bir şarj amplifikatörü bulunurken, diğerlerinde harici bir şarj amplifikatörü bulunur. Yük yükseltici, kristalin yük çıkışını orantılı bir voltaja (mV/g veya mV/m/sn2) dönüştürür. Tasarım gereği, ivmeölçerler, reklamı yapılan yüksek son frekans tepkisinden 3 ila 5 kat daha yüksek olan doğal bir rezonansa (şekil 1’deki fn’ye karşılık gelir) sahiptir. Çalışma frekansı yanıt aralığı, çalışma aralığının düz frekans yanıtına sahip alt kısmı ile sınırlıdır. Reklamı yapılan aralığa yalnızca cıvata (dişli saplama) montajı kullanılarak ulaşılabilir. Diğer herhangi bir montaj yöntemi, doğal rezonansın frekansını düşürecek ve sonuç olarak kullanılabilir frekans tepki aralığını azaltacaktır.
Dişli Vidalar Kullanarak Montaj
İvmeölçerin test yapısına çok güvenli bir şekilde bağlanmasının tercih edildiği kalıcı kurulumlar için saplama montajı önerilir. Saplama entegre olabilir, yani ivmeölçerin bir parçası olarak işlenebilir veya ayrı olabilir (çıkarılabilir)..
Vidalama montajı, diğer yöntemlerden daha yüksek geçirgenlik sağlar. Dönüştürücü, belirtilen saplama veya vida kullanılarak monte edilmelidir, böylece dönüştürücünün tüm tabanı test nesnesinin yüzeyi ile yakın temas halinde olur. En az sensör tabanı boyutunda pürüzsüz, düz bir alan, üreticinin spesifikasyonlarına göre test nesnesi üzerinde topraklanmalı veya işlenmelidir. Ardından, verilen montaj çizimine uygun olarak, deliğin montaj yüzeyine dik olduğundan emin olarak bir delik açılmalıdır. İvmeölçerleri montaj saplaması ile kurarken, saplamanın ne montaj yüzeyinin ne de ivmeölçer tabanının dibine ulaşmaması önemlidir (bkz. şekil 2). İyi montaj saplamaları, saplamanın ivmeölçer tabanına inmesini önleyen derinlik sınırlayıcı omuzlara sahiptir. Her tabanda bir karşı delik bulunur, böylece ivmeölçer omuza dayanmaz. İvmeölçer tabanı ile yapı arasında herhangi bir dip veya müdahale, ivme iletimini engelleyecek ve ölçüm doğruluğunu etkileyecektir. Bir saplamayı takarken, saplamanın dişli deliğe tam olarak girdiğinden emin olmak için saplamayı ivmeölçerin içine vidalamak en iyisidir, ardından yüzeyler birleşene kadar ivmeölçeri montaj deliğine geçirin ve son olarak bir tork anahtarı kullanarak yerine vidalayın.
Montaj yüzeyindeki veya dönüştürücüdeki herhangi bir çentik, çizik veya diğer deformasyonlar frekans yanıtını etkileyecektir. Ayrıca ivmeölçerde hasara neden olabilirler. Yüzey hazırlığı ile ilgili olarak, iyi makine atölyesi uygulamaları genellikle yeterlidir – Yüzey Düzlüğü 0,076 mm TIR (Toplam Gösterge Salınımı), Yüzey Pürüzlülüğü 0,8 μm, Deliğin Dikliği: 1 derece ± 0,5°, Kılavuz Sınıfı 2. (vida kullanırken) . Ayrıca, silikon gresi gibi hafif bir yağlayıcının ince bir şekilde uygulanması, boşlukları neredeyse sıkıştırılamaz sıvı ile doldurarak geçirgenliği iyileştirecek ve böylece eklemin basınç sertliğini artıracaktır. Bu, rezonanstaki değişikliklerin ölçümler üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu 2 kHz’in üzerindeki ölçümler için özellikle önemlidir. Dönüştürücülerin kurulumunda tekrarlanabilirlik sağlayan ve diş hasarını önleyen tüm ivmeölçerleri monte etmek için bir tork anahtarı kullanılmalıdır. Gevşemeye karşı koruma sağlamak için montaj saplamasının dişlerine bir diş kilitleme bileşiği uygulanabilir.
Şekil 3’te iki vidalama montaj tasarımı gösterilmektedir, çıkarılabilir vidalama (a) ve entegre vidalama (b).
İvmeölçerin çıkarılabilir vidalama stili, birkaç nedenden dolayı en popüler olanıdır:
1. Çıkarılabilir vidalama, gerekli olması durumunda yüzey düzlüğünün restorasyonu için ivmeölçerin montaj yüzeyine kolay erişim sağlar. Normal bakımla bile, sonunda birçok kurulumdan sonra, ivmeölçerin montaj yüzeyi, tatmin edici bir montaj elde etmek için artık yeterince düz olmadığı bir noktaya kadar aşınabilir veya hasar görebilir ve şekil 4’te gösterildiği gibi frekans tepkisi tehlikeye girebilir. Vidalama çıkarılabilirse ve ivmeölçer tabanı düzlüğün restorasyonu için doğrudan bir alıştırma plakasına uygulanabilirse düzlüğü geri yüklemek için basit bir mesele. Saplama entegre olduğunda ve çıkarılamadığında, montaj yüzeyinin yenilenmesi çok zor hale gelir ve sadece fabrikada yapılabilir.
2. Entegre vidalama kırılırsa veya dişler sıyrılırsa veya başka şekilde hasar görürse, dönüştürücü kullanılamaz hale gelir. Öte yandan, çıkarılabilir vida kolayca değiştirilebilir.
3. Bazen, radyal konektör tarzı ivmeölçerlerle, kurulum sırasında konektörü yakındaki engellerden kaçınılabilecek şekilde yönlendirmek önemlidir. Montaj vidaları değiştirilerek istenen yön elde edilebilir.
4. Çıkarılabilir vidalı tip ivmeölçer, bir montaj adaptörü kullanılmadan da yapışkanla monte edilebilir.
Dişli Vidalar (Cıvatalar) Kullanarak Montaj
İvmeölçerleri ince duvarlı yapılara monte ederken, ivmeölçeri yapıya sabitlemek için yeterli çapta bir delikten geçen bir kapak vidası kabul edilebilir bir yoldur.
Vidanın ivmeölçer tabanına inmediğinden emin olmak için her zamanki gibi vida bağlantı uzunluğu her zaman kontrol edilmelidir. Montaj arayüzünde ince bir silikon gres tabakası, yüksek frekans iletimi sağlar.
Yapıştırıcı Kullanarak Montaj
Bazen saplama veya vida ile montaj pratik değildir. Bu gibi durumlarda, yapışkanlı montaj, kapsamlı işlemeye gerek kalmadan alternatif bir bağlantı yöntemi sunar. Ancak, bu montaj yöntemi tipik olarak operasyonel frekans yanıt aralığını azaltacaktır. Bu azalma, yapıştırıcının sönümleme ve sertlik özelliklerinden kaynaklanmaktadır. Ayrıca ivmeölçerin sökülmesi diğer tüm tutturma yöntemlerine göre daha zordur. Bu nedenle yapıştırıcının ivmeölçer tabanına zarar vermesini veya montaj dişlerini tıkamasını engellediği için ayrı yapışkanlı montaj tabanlarının kullanılması tavsiye edilir. Bazı yapışkan montaj tabanları ayrıca elektriksel izolasyon sağlayarak olası gürültü toplama ve toprak döngüsü sorunlarını ortadan kaldırır.
Minyatür ivmeölçerlerde saplama montajı bir seçenek değildir. Çoğu, yalnızca, daha sonra ölçülen yapının bir parçası haline gelen bir yapıştırıcı kullanılarak monte edilebilir. Çoğu zaman, düz bir taban oluşturmak için çıkarılan entegre saplama ile sağlanırlar. Kürleşmiş yapıştırıcının sertliği, toplam sistemin ölçüm performansı için kritik öneme sahiptir. Hiçbir yapıştırıcı, normal bir montaj saplaması kadar sert değildir. Test yapısı ile ivmeölçer arasında ne kadar çok yapışkan bağlantı olursa, geçirgenliğin bozulması o kadar büyük olur. Ayrıca, uygun yapıştırma için yüzey temizliği çok önemlidir. Üretici, dönüştürücüyü özel bir montaj yapıştırıcısı kullanarak kalibre ettiğinden, amaçlanan performansı elde etmede üreticinin tavsiyesine uymak çok önemlidir. Farklı yapıştırıcılar, amaçlanan frekans ve genlik aralığı üzerinden değerlendirilmelidir.
Şekil 6, iki yapışkanlı montaj kurulumunu göstermektedir: biri doğrudan montaj ve diğeri yapışkan adaptörlü montaj. Diyagram (c), istenmeyen kalın bir yapıştırıcı tabakası ile doğrudan montajı ve (d) kalın yapıştırıcı tabakası montajının mekanik benzetmesini göstermektedir. Bu durumda yapışkan tabakası bir yay gibi davranır ve daha önce gösterildiği gibi yüzey deformasyonunun neden olduğu etkiye benzer bir etki yaratır.
Kalın tutkal katmanlarının neden olduğu montaj problemlerini önlemek için, bazen “Süper Yapıştırıcı” veya “Anında Yapıştırma” olarak da bilinen bir siyanoakrilat yapıştırıcı kullanmak daha iyidir. Bu tip yapıştırıcı yaygın olarak bulunur ve aşağıdaki avantajlara sahiptir:
1. Çok hızlı ayarlanıyor.
2. Güçlü bir bağ için çok fazla yapıştırıcı gerekli değildir, bu nedenle yapıştırıcı derinlikleri doğal olarak çok ince olma eğiliminde olacaktır.
3. Aseton ile kolayca çıkarılabilir.
4. Geniş bir frekans aralığında oda sıcaklığında en iyi bağlantı özelliklerine sahiptir.
Diş yapıştırıcıları da dikkate değerdir. Biraz daha kalın bir tutkal tabakası kullanılması gerekse bile kabul edilebilir iletilebilirlik özellikleri bulunur. Bununla birlikte, diş yapıştıcıları ile ilgili sorun, sağlamlığı ve sertliği ile ilgilidir; onu kolayca çözen uygun bir çözücü mevcut değildir, bu nedenle ivmeölçerin çıkarılması dönüştürücüye zarar verebilir.
Sıcak tutkal (tutkal tabancası) yapıştırıcı, sertlik ve dolayısıyla iletilebilirlik açısından en az etkili olanıdır, ancak kolayca uygulanabilir ve çıkarılabilir ve bu nedenle hızlı testler yapması gereken mühendisler arasında oldukça popülerdir.
Yapıştırıcıları için genellikle özellik çizelgeleri ve uygulama notları sağlayan birçok üreticiden çeşitli yapıştırıcılar mevcuttur. Örneğin Loctite, “Otomotiv Satış Sonrası” bölümünde çok çeşitli yapıştırıcılar sunmaktadır. Aşırı sıcaklıklardaki uygulamalar için, sıcak veya soğuk ortamların üstesinden gelmek için özel olarak formüle edilmiş ticari olarak temin edilebilen yapıştırıcılar bulunmaktadır. Kriyojenik uygulamalar için, oda sıcaklığında kürlemede, iki bileşenli bir polimer epoksi reçine sisteminin -200°C’ye kadar etkili olduğu kanıtlanmıştır. Düşük sıcaklıktaki bir yapıştırıcının, çatlama belirtisi göstermeden kriyojenik termal şoka dayanabilmesi önemlidir. Çok yüksek sıcaklıklardaki (700°C’ye kadar) uygulamalar için, ısıya dayanıklı özelliklerinden dolayı tipik olarak seramik bazlı yapıştırıcılar kullanılır. Ancak seramik yapıştırıcılar, aynı zamanda, çoğu dönüştürücü montaj uygulamasında kullanımlarını engelleyen yüksek bir kürleme sıcaklığı gerektirir. Daha düşük sıcaklıklarda (maksimum 200 ila 300°C), birkaç ticari tedarikçi, oda sıcaklığında kürlenen ve 260°C’ye kadar çalışabilen tescilli modifiye epoksi reçineler sunar.
Normal sıcaklıklarda, bir saplamaya monte ivmeölçeri yapıştırıcıyla monte etmek için anodize edilmiş alüminyum-çimentolu saplamalar kullanılabilir. Daha yüksek sıcaklık gereksinimleri için paslanmaz çelik saplamalar gerekebilir.
Alternatif olarak, daha yüksek sıcaklıklar söz konusu olduğunda, test yapısına alüminize Mylar bant uygulanabilir ve ivmeölçer, uygun bir yüksek sıcaklık yapıştırıcısı kullanılarak yapışkan bir tabanla monte edilebilir. Testten sonra bant, yapının yüzey kaplamasına zarar vermeden kolayca çıkarılabilir.
Genel olarak, yapıştırılarak monte edilmiş herhangi bir dönüştürücünün sökülmesi büyük bir dikkatle gerçekleştirilmelidir. Darbelerle değil, hafif kesme torku ile desteklenen bağın yumuşamasını sağlayan solventlerle çıkarılmalıdır. Yapıştırıcıların tüm izleri yalnızca önerilen çözücüler kullanılarak temizlenmelidir. Minyatür ivmeölçerlerdeki çoğu hasar, uygun olmayan kaldırma tekniklerinden kaynaklanır.
Manyetik Adaptörler Kullanarak Montaj
Manyetik montaj yöntemi tipik olarak taşınabilir bir veri toplayıcı veya analiz cihazı ile yapılan geçici ölçümler için kullanılır. Periyodik olarak noktadan noktaya hızlı ölçümlerin yapılacağı endüstriyel titreşim izleme uygulamalarında popülerdirler. Bu yöntem kalıcı izleme için önerilmez, çünkü dönüştürücü yanlışlıkla hareket ettirilebilir ve mıknatısın çoklu yüzeyleri ve malzemeleri yüksek frekanslı sinyallere müdahale edebilir veya bunları artırabilir.
Manyetik montaj adaptörü kullanılırken özel dikkat gösterilmelidir. Kurulum sırasında, adaptör/ivmeölçer grubunu montaj yapısına doğru çeken manyetik kuvvet, temas anında ivmeölçerde beklenmedik şekilde yüksek düzeyde bir şok girdisine neden olarak, algılama elemanlarında veya dahili elektronik aksamda hasara neden olur. Orta seviye frekanslar için mıknatısların etkin kullanımı, genel test zaman çerçevesini uzatabilecek ayrıntılı yüzey hazırlığı gerektirir.
Kamalı, çift raylı manyetik tabanlar genellikle motor ve kompresör gövdeleri ve boruları gibi kavisli yüzeylerdeki kurulumlar için kullanılır. Bununla birlikte, çift raylı mıknatıslar genellikle bir ivmeölçerin çalışma frekans aralığını önemli ölçüde azaltır. En iyi sonuçlar için manyetik taban pürüzsüz, düz bir yüzeye takılmalıdır. Sensör ile manyetik taban arasına ve ayrıca manyetik taban ile yapı arasına ince bir silikon gres tabakası uygulanmalıdır.
Yüzeyler düzgün olmadığında veya manyetik olmadığında, manyetik tabanı kabul etmek için çelik pedler kaynaklanabilir veya epoksi yapıştırılabilir. Böyle bir pedin kullanılması, periyodik ölçümlerin tam olarak aynı yerden alınmasını sağlar. Bu, ölçüm verilerinin trendi belirlenirken önemli bir husustur.
Üç Eksenli Bloklar ve İzolasyon Adaptörleri Kullanarak Montaj
Çoğu kurulum, dönüştürücünün üç eksenli (üç dik eksen) ölçüm veya elektriksel toprak izolasyonu amaçları için bir adaptör bloğuna monte edilmesini gerektirir. Bloğun kendisi ölçülen yapının bir parçası haline gelir ve kullanımdan önce transfer fonksiyonunun tanımlanması gereken ek bir yay kütle sistemi olarak hareket eder. İletilebilirliği en üst düzeye çıkarmak için iyi bir montaj bloğu veya adaptörü mümkün olduğunca küçük, hafif ve sert olmalıdır. İdeal malzeme berilyumdur, ancak güvenlik düzenlemeleri ve maliyet nedeniyle yaygın olarak kullanılmamaktadır. Magnezyum veya alüminyum gibi diğer malzemeler yaygın olarak kullanılmaktadır ve 10 kHz’in üzerindeki geçirgenlikte bir miktar ödün verilmektedir. Bu nedenle ivmeölçerlerin montaj bloğu veya adaptör ile birlikte kalibre edilmesi tavsiye edilir. Piyasada, montaj bloğu ile ilgili etkileri en aza indirmek için tasarlanmış tek bir muhafaza içinde gelen üç eksenli ivmeölçerler bulunmaktadır. Ayrıca, bir izolasyon adaptörünün kullanımını ortadan kaldıran yerleşik elektriksel toprak izolasyonu özelliğine sahip dönüştürücüler de vardır.
Zemin Yalıtımı, Zemin Gürültüsü ve Zemin Döngüleri
İvmeölçerleri elektriksel olarak iletken yüzeylere kurarken, her zaman zemin gürültüsü alma olasılığı vardır. Motorlar, pompalar ve jeneratörler gibi yapıya topraklanmış diğer elektrikli ekipman ve makinelerden gelen gürültü, standart bir ivmeölçer tabanı aracılığıyla ölçüm sinyalinin toprak yoluna girebilir. Sensör, sinyal koşullandırma ve okuma ekipmanından farklı bir elektrik potansiyelinde topraklandığında, topraklama döngüleri meydana gelebilir. Bu fenomen genellikle hat güç frekansında (ve harmoniklerinde) akım akışı, olası hatalı veriler ve sinyal kayması ile sonuçlanır. Bu koşullar altında, ivmeölçerin test yapısından elektriksel olarak yalıtılması veya “yüzdürülmesi” tavsiye edilir. Bu, birkaç yolla gerçekleştirilebilir. Çoğu ivmeölçer, entegre bir zemin izolasyon tabanı ile sağlanabilir. Bazı standart modellerde bu özellik zaten mevcut olabilirken, diğerleri bunu bir seçenek olarak sunuyor. Yalıtıcı yapışkan montaj tabanları, yalıtımlı montaj saplamaları, yalıtım tabanları ve manyetik bir tabanın altındaki kağıt gibi diğer yalıtım malzemelerinin kullanımı etkili zemin yalıtım teknikleridir. Herhangi bir ek toprak yalıtım donanımının ivmeölçerin üst frekans sınırlarını azaltabileceğini belirtmek önemlidir.
Otomotiv Uygulamaları
Genel olarak, dönüştürücüler için sabit vidalama montajı genellikle kullanılmaz, çünkü çoğu uygulamada dönüştürücülerin çok sık takılıp çıkarılması gerekir. Doğrudan yapıya saplama montajı, dönüştürücülerin yalnızca bir kez monte edildiği ve bir dizi testin herhangi bir işlem yapmadan gerçekleştirildiği çok özel geliştirme testleri için kullanılır.
Açıkçası bu, müşteri araçlarını test etmek veya montaj hattından araçları test etmek için pratik bir seçenek değildir. Alternatif olarak, bir dönüştürücü küçük, hafif bir alüminyum veya titanyum bloğa saplama olarak monte edilebilir ve blok da bir yapıştırıcı kullanılarak yapıya tutturulabilir. Blok, istenen şekle göre işlenebilir, böylece dönüştürücü ya düz bir yüzeye sahip olmayan belirli bir yere monte edilebilir ya da aracın ana koordinatlarından birine paralel veya dik olan bir yüzeye monte edilebilir.
Birçok otomotiv uygulaması için, etkin frekans aralığına getirdiği kısıtlamaya rağmen sıcak tutkal kullanılır. Bununla birlikte, ilgilenilen frekans aralığı tipik olarak 1000 Hz’den az olduğu için bu genellikle bir problem değildir. İyi bir sıcak tutkal, küçük ila orta büyüklükteki ivmeölçerler için yeterli yapışmayı sağlayacaktır, bu nedenle monte edilmiş dönüştürücülerin rezonans frekanslarının yakınlığı konusunda herhangi bir endişe yoktur.
Arı mumu veya petrol mumu yaygın olarak kullanılmamaktadır, ancak kullanılıyorsa sıcaklık 20°C’den az olmalıdır. Bununla birlikte, yanıt dönüştürücünün sık sık hareket ettirilmesi gerektiğinde çekiç darbe testi veya genel olarak Frekans Tepkisi İşlevi testi için balmumu yapıştırıcısı bazen tercih edilir.
Siyanoakrilat yapıştırıcı (süper yapıştırıcı) bazen kalibrasyon laboratuvarlarında kullanılır, ancak bu yöntem nadiren araçlara dönüştürücü monte etmek için kullanılır.
Yüksek sıcaklıklara maruz kalan dönüştürücü montaj konumları için (tipik olarak araçların altında veya motor bölmelerinde), özellikle çalışan araçlar üzerinde (sıcak) testler yapılırken dental çimento kullanılır. Montaj blokları genellikle yapışkan çimentoyu dönüştürücünün dişli deliklerinden uzak tutmak için kullanılır.
Dönüştürücülerin araç direksiyon simidine monte edilmesi, direksiyon simidinin işaretlenmesinden veya tahrip edilmesinden kaçınma ihtiyacı olan farklı türde bir sorun sunar. Çözümlerden biri, istenen konumda direksiyon simidi jantının etrafına koli bandı sarmak ve ardından bir montaj bloğunu janta tutturmak için hortum kelepçesi gibi bir kelepçe kullanmaktır. İstenirse montaj bloğu, sıcak tutkal gibi bir yapıştırıcı ile kelepçeye takılabilir. Dönüştürücünün kendisi daha sonra montaj bloğuna saplamalı olarak monte edilebilir.
Manyetik olarak monte edilmiş dönüştürücüler bazen hızlı araç kurulumu için kullanılır. Bu teknik yaygın olarak kullanılmamaktadır, ancak test mühendisi montaj mıknatısını tutturmak için uygun bir manyetik düz yüzey bulabilirse faydalı olabilir.
Öneriler
Geçici veya kalıcı montaj, sıcaklık, yüzey kalitesi türü vb. gibi birçok farklı yapısal ve çevresel faktör nedeniyle tüm uygulamalar için tek bir “en iyi” montaj yöntemi yoktur. Düşük hızlanma seviyelerinde kullanıldığında, daha önce açıklanan montaj yöntemlerinden hemen hemen her biri, montaj yüzeyi makul ölçüde düz ise, tüm kullanım frekans aralığını sağlar.
Yüzey düzensizlikleri veya yapıştırıcının kalınlığı arttıkça kullanılabilir frekans aralığı azalır. Daha az sert, geçici yapıştırıcılar, bir ivmeölçerin kullanılabilir frekans aralığını daha sert, daha sert yapıştırıcılardan çok daha fazla azaltır. Bununla birlikte, geçici yapıştırıcılar, oda sıcaklıklarında düşük frekanslı (<1000 Hz) yapısal testler için oldukça tatmin edicidir.
Yapıştırıcılar kullanıldığında, ivmeölçerin kütlesinin büyüklüğü ile orantılı olarak yüksek frekanslarda problemler beklenebilir. Mümkünse, bir ivmeölçer, gerçek testte kullanılacak olan montaj yönteminin tamamen aynısı kullanılarak sırt sırta ivmeölçer sistemi kullanılarak kalibre edilmelidir. Bu şekilde, ölçüm sisteminin kesin davranışı beklenen frekanslarda belirlenebilir.